tisdag 28 september 2010

Jasmine spänd

20100927-28 varmt i solen I går var jag på plan och lekte OL, tränar på att flytta framdelen, vända genom volt och åttan. Bilden tog Yvonne Oldsberg på David Lichmans clinic I dag red jag till "travbanan", Jasmine var spänd redan när jag var vid stallet.Red sidvärts mitt på bron för hon var rädd och ville vända, en personbil körde upp alldeles bakom oss, det känns inget vidare när de inte ser hur spänd hästen är och inte lämpligt för mig att hoppa av där heller. Ärligt skall sägas att de flesta bilförare brukar stanna till och vänta men den här verkade ha bråttom. Fortsatte till travbanan och där hon kändes så bra sist så var det i dag mycket spänning , ex. en skata vid en lastpall, då ville hon helst vända hemåt, hade handbromsen i mestadels, länge sedan hon var så här osäker. Hoppas det har släppt till i morgon.

Inga kommentarer: