måndag 7 december 2009

Utsikt från mitt nya ställe. Det var uppehåll i går så jag hann ta bilder från gårdsplanen. Fick börja med ponnyn innan jag släppte ut henne i hagen, hon började med att hugga åt mig när jag stod utanför boxen, det är det problemet de vill ha hjälp med, gick in i boxen med rep och bad henne flytta sig, det var lite problem att kunna göra det, höjde huvudet och sedan vände bort det, till slut flyttade hon sig, försökte komma tillbaka till hö men jag sade stopp och hon stod still och funderade, mamman var överraskad att hon inte försökte komma åt mat en igen och inte såg sur ut. Gjorde sedan grundövningarna 1, 2 och 3, utanför boxen, det gick bra.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Har Du bytt vistelse ort??
Har stringen kommit fram??
Det låter otäckt med en häst med " stomatol leende". Tag kort!

Elisabeth sa...

Det låter som om du kom dit i rättan tid. Tror nog du ska omvända den lilla krokodilen. Se upp bara, den kan ha fler trick i sitt koger so to say ;)
Ser fint ut på stället. Du kan väl ta kort på huset så man får se hur du bor också..

uh sa...

Vad spännande!Vad är det för pony?

Hur trivs du annars? Går det bra med att lära sig engelska?

Är vädret normalt eller är det för varmt även där?

Ha det bra!
Hälsningar Ulrike

Åsa Dalpraktiken sa...

Grönt och fint ;-)

Kitty sa...

Hej Rosa
Äntligen är jag ute på din blogg. Har du flyttat nu? Hur är det där i främmande land? Språket? De måste vara väldigt glada att du kommit dit, vilken nytta och glädje det måste ge! Har du möjlighet att åka runt något? Har du fullt upp med uppgifter? Jag vill höra massor. Jättestor kram till dig