torsdag 24 december 2009

Nu har jag upplevt en helt ny julafton. det samlades kring 35 vuxna och 20 barn för att sjunga för korna! De började samlas vid 17.00 och höll på till ca 18.00. efter sångerna så bjöds det på någon juldryck i stalldelen. Korna stod och åt eller låg och vilade. Min familj de 3 längst till höger.Efter korna gick vi till ett får som inte mådde såbra en dag när jag var ute och kollade, hon har nu en värmelampa, har kryat på sig bra. En del klättrade upp på halmbalarna för att se. Sist var det hästdelen. Några barn innan alla kom. Nu är det dags att dricka någon juldryck innan middag. Julklapparna öppnas i morgon.

6 kommentarer:

Unknown sa...

OJ! DET var annorlunda och skojigt!
GOD JUL

Ingela

Elisabeth sa...

Vilken rolig tradition! Var det bybor eller släktingar?

Rosa sa...

Det var ena dottern med ett barn och deras andra 13 åriga dotter resten bybor.

Unknown sa...

Husdjurens jul & barnens jul.. Det var en god ide´.
GOD JUL från en vit jul här hemma!

Kitty sa...

God fortsättning till dig Rosa.
Va´ spännande med så annorlunda julfirande. Är djuren så centrala på fler sätt??
Kanske något att ta med sig hit!!
Här är vitt o blåsigt såhär på Annandagen. Ingen mer än jag i skogen där träden knakade!

Rosa sa...

Jag vet inte men jag tror mera på att det har med Jesu födelse i stallet.
Har inte sett att djuren är med centrala här än hemma.
God fortsättning på helgen.