måndag 6 mars 2017

Stroud 2017 10/2-11/2 Bo nostryck, Leo

Bo 10/2
Backar för rakt spö utan att vidröra henne :-).
Jag börjar med nostryck för att backa, det var mindre lätt, hon stod fastvuxen, nöp hårt, vibrera med grimskaftet till slut sticken mellan frambenen, då gick hon något steg bakåt. Fick använda sticken flera gånger under repitionerna innan hon backa för bara nostryck, när hon backade med inte alltför hårt nostryck så avslutade jag, hon hade många vilostunde mellan o även andra övningar som hon har gjort tidigare för att släppa spänningar.
Serpentiner lös skapligt, flytta framdelen bättre, går inte frammåt så mycket längre.

Leo
Stängde av en bit i nedre delen av ridhuset med plastband. Sarah vill att jag skall löslongera honom så för han brukar galoppera, bocka o hoppa över avstägningen.
Jag lade hö i mitten så han stod där o åt lugnt, bad honom gå ut på spåret o han skrittade på lugnt,
bytte varv i skritt o fick komma till mig ibland. så bad jag om trav i hö varv o jag fick bli litte tydlig innan han travade iväg, han sa jasså jag skall hoppa så han hoppade snyggt över. Jag gick över till den delen o bad honom trava igen o han sprang rakt mot plastbandet, såg ut som han tänkte hoppa men ändrade sig precis innan o följde bandet.


Biljett till Verona är köpt, åker den 23/2
Sarah o Paul är till en dotter o återkommer i morgon.
Jag blev bjuden på lunch hos Tricia o Nic





11/2
Leo i den avstängda delen, travade tänkte hoppa men nitade o vände till andra varvet. Tog ett varv i sänder lugnt, tänkte hoppa ibland.
Jag gav honom mer plats genom att jag backade mot väggen så det blev större plats att passera mig.

Fairy
Hon kommer o vill vara med mig. Tränade att inte vända bort huvudet när man sätter upp
handen.ostryck





Inga kommentarer: