tisdag 7 mars 2017

2017 26/2 Claudia


26/2
Alla använder BEMER innan C,J o jag åker till hästarna. Hudson är mycket mer följsam i dag, Claudia är nu mermedveten om hur hon skall möta upp honom. Det här är markägarens plats, inga stallplatser. De bor till vä bortanför bilen. Hitanför är det öppna garage för en del av jordbruksredskapen. 
Snurrade Paula ,stallägaren, hennes smärta minskade på alla punkter 🙂.
Claudia hade arbete att göra, hon använda I-paden,så jag gick till Juan som var i hagen, han gick o spred ut hö till hästarna.
Jag föreslog att jag skulle visa honom hur jag tränar hästarna o använder repet.
Han fick öva med att snurra det o låta det glida ut o bli längre. Leda mig utan att grabba tag utan att i stället glida på repet o sakta öka motståndet. Han har ingen erfarenhet av hästar o han såg ut att gilla det här. En av 3 höstationer, 20 hästar i hagen.

Inga kommentarer: