tisdag 7 mars 2017

Resan till Claudia i Italien 2017 23/2


23/2 Stroud - Italien

Sarah kör mig till Bristols flygplats o vi dricker en kopp choklad innan jag går till incheckning.
När jag går igenom kontrollen av mitt handbagage så lyser någon lampa på lilla resväskan 😐. Blir tillfrågad om ev vätskor finns där, men inte vad jag vet. Allt plockas ur väskan o jag har en salvtub o en flaska för 5 ml som han placerar i en plastpåse. Går o kollar väskan tom o det är ok. Blir att packa o få ner allt igen. Han frågar om han skall hjälpa mig, men jag vill göra det själv. Tur att man är ute i god tid i alla fall 🙂
Går ombord o vi skall flyga 12.40, vi sitter där o väntar, ser att flera tittar bakåt o flinar lite. Efter ca en 1/2 tim så talar de om att en dörr inte går att stänga så vi får röra på oss o använda internet, beräknas ta ca 45 min till 😕
Vi lämnar Bristol 14.00 🙂
   Snötäckta bergstoppar. Jag har känt mig lugn, avslappnad, tänker, undrar vad det här är bra för, vad kan det vara för positivt med det här?
Claudia möter vid flygplatsen i sällskap av en man, de undrar vad jag vill ha innan vi åker. Jag vill ha ett glas vatten så jag kan ta en extra drink av FitLine eftersom jag inte köpt något drickbart på flyget, hade frukt med mig som jag åt.
Det visar sig att mannen är en mycket kär vän till henne och som skall till London o de har inte träffats på många år  😊. Så det var ju mycket positivt för dem båda att jag var försenad 😄.
Claudia har ordnat att jag får bo hos hennes mamma så vi åker dit o introducerar mig.
Det blir tecken - kroppsspråk o google translate 🙂
Utsikten från lägenheten   
Snöklädda bergstoppar kan anas vid molnen.

Inga kommentarer: