tisdag 7 mars 2017

2017 27/2 Claudia


27/2
Vi tänkte se om Prodence ville vara med oss, hon accepterar ibland genom att bli kliad först o ibland går hon iväg, säger C. I dag gick hon iväg när jag gick till henne, vi gick bakom henne o två andra hästar kom o gick med oss. Efter ett tag bad jag C gå fram o göra som hon brukar, hon fick stå o klia henne men så kom de andra i full galopp förbi o då gick hon o hennes vallack kompis iväg också, kom upp till henne igen o nu kunde hon ta repet runt halsen o sedan sätta på grimma.
Kliade henne ett tag o sedan skulle vi ta en promenad, hon ville inte gå så C fick öva på att glida på repet o hålla, jag tog över o visade hur jag gör, när P tog ett steg fram så stod jag still o pratade med C o då kom hon själv fram till mig 🙂. Jag upprepade några gånger o sedan fick C ta över. Det blev mycket kliande varje gång P kom fram till oss, så efter en stund så följde hon utan att göra motstånd först 🙂. 
Det var lite kyligt att stå still så mycket så vi avslutade när hon var avslappnad, jag sade nej till att göra en "pennsnurrning" personen hade visst inga problem var mest nyfiken så det kändes ok att åka hem o få något varmt i sig.
På kvällen kom ett par som var nyfiken på BEMER, visade min sida o hur de skulle komma till italienska språket.
Ena hade ont i båda knäna 10, efter BEMER gick det ner till 4!
Den andra kände sig även bättre!
Det blev en sen kväll för de diskuterade en hel del med Claudias mamma o jag förstod inget, vi googlade lite när det var något de ville veta mer om.

Inga kommentarer: