söndag 1 juli 2012

2012 06 29 Kom hem i går natt efter en lång resa hem. Känner mig lite trött och mosig. Jag fick några insektsbett på sista "vilostället" vi var på, jag visade dem och det sades att det var ofarliga myggbett, ( såg inga myggor). På planet så började det klia på nya ställen, det är runt överarmarna där t-shirts-armarna slutar. Kläderna jag hade på mig åkte in i frysen, resväskorna står på altan så länge. Ringde Anticimex, det som inte går att tvätta i 60 grader skall ligga i frysen en vecka! Så nu har jag lite att plocka med, min frys är ju inte så stor så det får bli i omgångar.
Resan har varit intressant, många spännande platser.
Här är bilder från vår första promenad i Arequipa, södra delen av Peru, härifrån skall vår resa börja.
Träd och blommor




Parken där barnen tyckte det var roligt att mata fåglarna
 Chatedral










Uppe på taket finns detta "torn", ser hur stort taket är.

Närmare bild
 
Berg runt hela staden, vi är på katedralens tak.


När alla deltagare hade kommit så hade vi en gemensam middag ute på denna restaurang.



Bergvägg vid restaurangen och ovanför så är det höghus, gatubelysningsstolpar som fåglarna sitter på kan visa lite på hur högt upp det är.
Efterrätter
Jag har inte tagit så mycket bilder,men jag skall försöka få in bilder jag tagit för mitt eget minne.

7 kommentarer:

Ingela sa...

Muy bueno!!! hermoso =) Hasta la vista

Ulrika sa...

Tjo hoo så spännande!

Nypan sa...

Välkommen hem!
Ska bli jättekul att få höra om din resa :D

Kram

Marion Princic sa...

Välkommen hem!! Jätte fina bilder!

Elisabeth sa...

Roligt att du lägger in bilder!!!!

Rosa sa...

:)

Åsa Dalpraktiken sa...

Kör på 80-90 grader ;-)