onsdag 11 juli 2012

120711 Jasmine kommer travande till mig i dag. Vill ha lite sällskap, går ju ensam nu men ser de andra hästarna.

 Efter att hälsat på Jasmine i torsdags så for jag till min syster utanför Östersund. En av dagarna körde hon mig en sightseeing till olika fäbodar. Här stannade vi och fikade.
Kon hade parkerat sig själv mellan bilarna.
 De hade flera lösgående getter med killingar, barnen tyckte om att hålla killingarna i knäna.
 Korna var utestängda, fick inte komma inom området där de serverade fikat.
Några fler bilder från Peru. Det här är den 10 juni, vi startade sex på morgonen för att titta på kondorer
 Här väntas det på kondorerna

 De kom flygande vid halv nio tiden, vi hade anlänt vid åtta för att vara i tid.
 Här är en kondor ovanifrån, syns som en vit strimma, kan ana hur djupt det är.
Jag med shaman kvinnan som var med

 Fyra av shamanerna vid en av ceremonierna.



 Sådana här stenbyggnader fanns det mycket av.

Vi stannade till på en höjd av 4900m



 På kvällen kom vi fram till vårt boende, där det fanns varma källor att bada i, första källan är 80 grader C,  för hett att bada i men de andra var kring 40gr C.
 Anställdas boende nära vattnet



2 kommentarer:

Ulrika sa...

Rosa resa! Bara en bosktav som skiljer Rosa från resa. Det förstår man när man ser dina bilder.

Så vackra färger på schamankvinnanskläder.

Elisabeth sa...

De sitter nära kanten :) Roligt att du sätter in fler bilder från resan.