lördag 28 juli 2012

120728 Tiden rinner iväg, så för mitt eget minne.
Den 20 juli for jag och Jasmine på kurs för David Lichman i Östersundstrakten.
Fyra givande dagar. Jag ville ha hjälp med att få Jasmine med mer energi, så bumerang övningen skall det bla tränas på. Galoppombytena vill jag ha bättre från marken, så jag fick tipps om det med, speciellt det som gällde för henne.
Rejält kallt första dagen sedan sakteliga varmare till högsommarvärme på tisdag.
David saknade sin fru så han fick en svensk fru som några av deltagarna gjorde.
David talade om att den bästa platsen var magen, ( hästen skall vilja ha sitt huvud där när vi kallar in dem),
och det hade de skrivit på magen.




Efter kursen så hade jag en dag för tvätt och ompackning för att fara vidare. Första etappen Eskilstuna, 
Fick se broöppning på vägen ner också.

Jag har min 0-punkts "penna" alltid med mig och jag fick använda den på tre personer där som alla blev nöjda med resultatet, smärtorna minskade eller försvann helt.
Vidare på fredag till Vittskövle i Skåne,  Jasmine sköter sig så bra, när jag fikade vid bensinstation så fick hon också komma ut och äta gräs,  hon passade även på att pinka, skönt att slippa få det i transporten.

2 kommentarer:

ingela sa...

Ah =) fint det där med magen!

Ulrika sa...

Tänker på tidiga parelli när man skulle få horse to the heart i draw.
Den har jag alltid tyckt mycket om.