lördag 25 juni 2011

110624 Mulet och regnskurar I torsdags så trotsade vi regnet, Victoria var med och filmade lite så jag kan se lite vad jag gör, händer ju att man gör saker man inte vet om:) Blev påmind om att jag hade stalljouren på Midsommarafton hade förträngt det alldeles. Jasmine fick röra på sig liberty sedan jag gjort stallet. Var till Anita på kvällen och åt god mat, regnet upphörde så vi kunde sitta ute och äta efterrätten. Jasmine fick också följa med för att hålla henne van att åka. När jag kom fram så rök det från bilen, kollade under huven och såg att kylarvattnet var slut. Fyllde på vatten innan jag for hem och det var halva kvar när jag kollade och såg då även var det läckte. Fodrade och tog in hästarna som hade fått vara ute längre än vanligt. Fyllde vatten igen men nu så rann det ut snabbare så jag insåg att jag måste lämna bilen. Ringde några för att kanske någon skulle kunna skjutsa hem mig, men midsommarafton så har de flesta druckit något glas vin, men fick tipps att prova att tejpa över hålet. Hade turen att veta var det fanns silvertejp, fick till det så jag kunde åka hem i alla fall.

5 kommentarer:

Frida sa...

Verkar som du haft en ganska bra midsommar trots strul med bilen. Jag har själv en äldre volvo som läcker vatten så jag vet hur det är. Min bil har dock fått det mesta bytt men läcker ändå..?!

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!

Eva Östman sa...

Ajaj, bilknas! Är det gröna vovlon som hänger med än?

Hur går det med Trailbootsen, är du nöjd med dem?

Ulrika sa...

Bilar som trixar till det på midsommarafton är ingen höjdare. Bra att du kunde lösa det ändå : )

Blenda Elby sa...

Smart med silvertejpen!

Rosa sa...

Ja jag hade en trevlig midsommar.

Sedan var jag glad att jag inte blev upprörd över bilstrulet.

Jag har just köpt en annan Volvo men har den gamla kvar ännu.

Trailbootsen har nog gett med sig lite så jag har lagt sulor i dem. Kanske man skall köpa dem lite mindre än man mätt. De är mycket lätta att sätta på och ta av.