torsdag 7 oktober 2010

Red i paddocken

101006-07-08 I onsdags hämtade jag halmen, den är kvar på släpvagnen tills jag får hjälp med traktor att lyfta den till platsen den skall vara. Skulle bli regn i natt så att jag ville täcka över med pressening, jag tog den mindre av misstag, den skall vara under sedan, så jag fick börja om från början. Jasmine fick vila. Torsdag, red i paddocken, lite öppnaliknande i skritt och trav, bjöd till trav själv ibland. Vi hade också Parelli-träff, fika,prat och film. Fredag, OL i paddocken, jag frågar henne om mer energi och hon försöker ge det. Sidvärt över tre dunkar som har ett litet mellanrum mellan varje, en fjärde dunk med godis på, det ger henne motivation att komma till godiset. Sorterade det jag hade hämtat från förra boendet och for till soptippen med det som jag inte skulle ha kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självmål

Ordgaller

Gäst hos väderleken

Anita sa...

Bra gjort Rosa - vi vet att det är mindre lätt att skiljas från bra-saker-som-man-kan-behöva-och-som-man-förr-eller-senare-kommer-att-behöva. Sånt som man förvarat i 20-25 år och inte visste att man hade... När lär vi oss...