onsdag 20 oktober 2010

101020 Börjar bli kallt. I går fick Jasmine vila efter att hon fick behandling i måndags, gick ut och lät henne beta en stund. I dag gick vi till paddocken igen med sadel på, någon är ordentlig och sätter för tråden till paddocken och jag känner inte för att åka på henne dit för att sedan kliva av. Började med kommunikationen, att hon skall komma till mig med lite mer energi, "vaknade" till och var med mig på ett mer vaket sätt, få se om det håller i sig. Tjatar med dunkarna, att gå sidvärt över dem, de är fortfarande lite läskigt, däremot att gå mellan tunnorna går betydligt lättare, kan ta i så de ramlar utan att hon springer iväg. Red sedan en stund, vill träna att hon bibehåller galoppen och jag bara kan sitta där:) gick bättre efter att ha haft flera avbrott, skritt ny fattning. Hon lättade en gång med baken på slutet, när jag satt av såg jag att bakre jorden hade lossnat och jag antar att det var den som besvärande henne. Mellan galoppövningarna så gjorde vi olika vändningar, backa och sidvärt.

Inga kommentarer: