måndag 16 augusti 2010

Behandling

100816 Sol och varmt Jasmine fick behandling av Ingela i dag. Ser ut att sova, men rätt som det är så kommer olika sträckningar. Hela ryggen skjuts upp, Slappnar av och sedan kommer någon sträckning, Hinner inte med och ta bilder på alla, de kommer så hastigt och avslutas fort också Underläppen hängde hela tiden I dag blev det hagen efter behandlingen och nu får hon vila i nästan fjorton dagar för i morgon börjar jag en resa ner till Tyskland, Jag skall följa med Elisabeth Blomgren med hennes häst, skall hjälpa henne med körningen, och sedan titta på när de tränar för Karen Rohlf, skall bli roligt att få se Karens träning live, inte bara på DVD.

3 kommentarer:

uh sa...

Åhhh, vad det verkar vara skööönt!

Ha en trevlig resa! Vad spännande
:-)))

Kerstin sa...

Oj vad avundsjuk jag blir!! Vill oxå se Karens träningar live!! :)
Kanske man kan följa med som handbagage!!;)
Ha så trevligt!

Ingela sa...

Hej Rosa! Känns som jag inte har så mycket mer att tillägga än vad bilderna bättre kan berätta för ditt minne ;o) Men en sak kan jag ju påpeka iallafall; att Jasmine är väldigt spektakulär hela hon, men man fastnar kanske främst vid att titta på vad som händer i framdel med hals och huvud osv. Titta särskilt på andr abilden och kanske på fjärde, och jämför känslan med de övriga bilderna på bakknäna.
Hästars bakben ä rju som om vi skulel sitta på huk, dvs hopdragna och så har de som "simhud" mellan höft och knä, där vi ju ä rraka. Men på bild 2 kan man nästan se hur hon rätar ut bakknäna och på så sätt höjer sig själv kring en dm? på höjden, dvs utan att ändra nåt med hovarna. Isättningen är densamma så nånstans måste hon ta höjden ifrån, genom att räta ut knä och höftled och bli mer som våra raka ben. Knäskålen ser lite mysko ut. På fjärde bilden ser man hur jag måste sträcka på mig också för att nå att följa med upp med armarna.

På andra bilden ser man också hur bålens linje blir mycket brantare, dvs effekten blir så att hon ser "bukigare" ut, eftersom höften höjer upp sig. Medan hon är mer vågrät linje på avrundningen av buken bakåt.

Öppnar upp en del att röra på/öppna lederna, eller ändra läge på dem sådär för en stund och släppa igenom ökat flöde.

willkommen zurruck gleich!