torsdag 2 januari 2014

För mitt minne

För mitt minne skall jag sammanfatta vad som hänt sista tiden. Trodde detta var publicerat men något har hakat upp sig.

 22-24 12 2013
Jasmine har fått börja röra på sig, provade att gå med henne o använda ett spö på vardera sida av halsen, bogen, få henne att förstå att stanna när de kommer rakt ut. Det fungerade bra i ena varvet det andra så ville hon gå åt sidan mest. Nästa dag fungerade det mycket bättre, kunde börja med att backa också, hon lyfter frambenen mycket bättre i den här backövningen.
Har även börjat med Brasse, en av treåringarna, första gången fick han springa runt för sig själv, han tyckte det var mycket spännande.
Har även varit iväg o fortsatt hjälpa Catarina med lastträningen, varit hos henne tidigare i höst också. Hästen går in men .är mycket skeptisk, rädd för det som händer bakom honom, (var rädd för halmen som fastnat i svansen när hon just köpt honom) Vi har kommit så långt att vi kan lyfta o röra luckan upp o ner rätt högt o han kan stå kvar.

20 -21 12 2013 
Tagit det lite lugnt, Jasmine har fått fortsatt vila.

19 12 2013
Anita kom och skjutsade mig till tåget, märkte att resväskan var mycket tyngre än jag väntat mig, ännu tacksammare att en del gått på bussgods.
Resan ner gick bra, i Stockholm pratade jag med en resenär som suttit i samma vagn ner. Hon hade ramlat i halkan o slagit svanskotan så jag erbjöd mig snurra henne med min 0-punkts penna och det ville hon pröva.
Hann inte på stationen men vi visste var vi hade för platser så vi skulle söka upp varandra på tåget.
Jag var ju lite trött så jag försökte sova, blev bara lite lätt slummer. Sökte upp kvinnan och "snurrade" pennan, hon tyckte det gick lättare att resa sig när hon släppte fram mig. Skall ringa o fråga om det blev någon förändring.

18 12 2013
Sista dagen hemma, det tar mer tid än man tror att plocka undan o sortera bort det som inte behöver vara kvar.
Lotti kom på kvällen o hjälpte mig med lite av varje, städa ur kylskåp o frys, körde saker till sopsorteringen mitt i natten. Tacksam för att få sällskap och hjälp med detta.
Resten av natten fortsatte jag med att städa o plocka undan, det är småsaker som tar tid.

16 12 2013
Anita kommer o skjutsar mig i olika ärenden, bla var vi o hämtade täcken till Jasmine, kan behövas om det blir regnigt o kallt. Jag hade tänkt ta det i en resväska men Anita hade med sig en flyttkartong som jag kunde stoppa ner dem i tillsammans med stövlar o skor för vinterväder plus lite annat. Det var skönt att kunna skicka det med bussgods i stället för att släpa det på tåget. Tacksam för det Anita.

14 12 2013
 Elisabeth o jag åkte ner till Stockholm för att hämta deras hund, Bruce från Irland. Elisabeth hade fått låna en lägenhet att sova över i i Valbo. Hemfärd på söndag, det regnade mestadels men bättre det än snöandet som var på vägen ner.
Resan var ett trevligt avbrott från mitt plockande o packande hemma.

2 kommentarer:

Eva Östman sa...

Äntligen! Det är tomrt när du inte hör av dig. Keep blogging :-)

Rosa sa...

Tack Eva, jag skall försöka hålla igång mitt bloggande:)