fredag 11 oktober 2013

Inger

201310 11 Sen uppdatering
 20130930 var jag ner på äppelmarknaden, följde med Ingrid o Björn, hjälpte till o packa upp ståndet de har o säljer fårprodukter.

 Äppeltavlan är gigantiskt hög, jämför med personerna nedanför


Det fanns flera olika äppelformationer


Här en tavla av äpplen, roligt att se allt i verkligheten.

Har varit o hälsat på Inger Blom tidigare, jag känner sedan åttiotalet, hon har halvblodsuppfödning. När jag var där ville hon att jag skulle leka med två av hennes hästar o efter det så ville hon att jag skulle komma o bo hos henne o leka med hennes hästar någon vecka innan jag for hem. Det skulle passa efter att äppelmarknaden hade varit.

När Ingrid o jag kom hem så började jag packa mina saker för att åka till Inger. Kom dit vid nittontiden, Jasmine installerade sig i sin box, lite sur på sin vallak granne som uppvakta henne på andra sidan gallret.





1 kommentar:

Camilla Larsson sa...

Hej!
Om du åker vägen förbi Kalmar på vägen hem till Sundsvall är du välkommen att stanna till på Öland och hjälpa mig liter med Dacke. Finns boende på Capellagården, 2 mil från Färjestaden, där jag bor och kan ordna hagplats för Jasmine om du vill stanna över natten.
Hör av dig isf. :)