lördag 3 september 2011

Sammandrag 26 Augusti till 2 September

Har inte haft internet på ett bra tag nu, blir en sammanfattning på min avslutande semester.
Sista dagen hos Eva för den här gången. Passade på att rida i hjorthägnet själv, Eva är ju på jobbet. Roligt att se alla hjortar lite varstans. Jasmine helt avspänd för dem:) Varmt och solsken.

Skall vara med på kurs för Piet Bakker, körning med lång tygel. Piet är energisk, går med hela tiden och kollar. Jag har Carolina som tolkar åt mig, min engelska hinner inte med när jag skall koncentrera mig på vad jag själv skall göra.
Lunch ute, varmt, skönt att sitta i skuggan

En intressant och rolig kurs.
Jasmine fick vara i lösdriftshagen
Jasmine fick vara inne en stund på dagen,
så de två andra som går här annars fick komma in och vila sig.
Här Elisabeth med Ingrid och Mari med odlingsresultat från Elisabeth o trädgård.

Vi for till Järbos ridplan och tränade några gånger eftersom det hade regnat en hel del så underlaget blev lite halt hemma hos Elisabeth. Elisabeth och Mimmi

Elisabeth med Jasmine, jag fick en hel del råd att fortsätta träna på:)











Fredag den 2 september på kvällen började jag min  hemresa. Jasmine låg och vilade när jag skulle hämta henne
Lite rullning innan hon kliver upp och kommer

Nästan en vecka hos Elisabeth. Passade även på att hälsa på mina bröder och  några bekanta från barndomstiden.
Jag har använt min mirakel "penna" under min resan på flera personer, många har fått ökad rörlighet när smärtan har försvunnit!!. Helt otroligt hur den kan verka, en diabetiker fick stabilare sockervärden under de dagar jag var där, hoppas att det håller i sig.
.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Du verkar ha haft en härlig semester och passat på att lära sig dig nya saker också. Jasmine ser superfin ut.