torsdag 18 augusti 2011

110818 Växlande molnighet, varmt på dagen.
Sofia och jag for till stallet direkt på morgonen för att hinna med så mycket som möjligt med hästarna.Började att kolla upp grunderna så Leo förstår mig också. Kunde snart gå till transporten och se hans reaktioner där. Lite skeptisk till den i början men kliver upp på rampen snart utan funderingar. Går sedan in men vill inte stanna där utan kommer ut på en gång, och det är det som har varit problemet. Vi fortsätter att träna detta tills han kan stå kvar lite längre.

då åker vi och tar en fikapaus, Sofias mamma är också med oss.

Vi fikar nära Värnen

Sofia får träna lastningen när vi kom tillbaka, går riktigt bra.
Vi tar även Kisen, jag kollar grunderna så han förstår mig innan vi går till transporten, han är mer skeptisk att gå in, det verkar vara bogarna som är största motståndet, när de har passerat de trängsta ställena så går han in helt. Kliade sig själv med benet

Vi skiftar hästarna så när den ene har gjort framsteg får den vila i boxen medan den andre får träna.
Bägge har gjort bra framsteg när vi gör kvällar.
Jasmine har fått vila, går i hagen och kollar in oss ibland.
Tyvärr så kan jag inte längre få in bilder här. Nu fungerar det, skulle uppdateras:)

Inga kommentarer: