torsdag 14 april 2011

110414 Molnigt varmare än i går. Lotti och jag är ute på promenad till kaffe´t där Sarah arbetar, ca 40 min promenad dit från Claudia. Här lite bilder från promenaden. Nailworth är en stad med vissa hus från 1400-talet. Här finns bara stenhus. Tak av skiffer. Våren visar sig i sin blom. Största trädet vi såg i dag. Här arbetar Sara, hon arbetar med ungdomar med bokstavs-problem. Pedagogiken är enligt Stainer och Rusk. De arbetar med jordburk, fiskeodling och grönsaksodlingar. Titta noga! Det är en människa som ligger på rygg med benen i vädret. Här blir vattnet mer levande genom att det bildas virvlar på vägen ner. Tulpanodling och andra vårliga växter. Monét inspirerad bild när Lotti tittar på fiskar. Rosa & Lotti önskar "Go kväll". Prudence fick övning i rörelse med sticken på ryggen, tveksam från början. Vänskapslek på huvudet med sticken, vände bort huvudet från början. Hon verkar ha ett mönster att vända sig bort, hon var hastig i rörelserna emellanåt men stod lugnt innan jag avslutade. Hudson provade jag lite liberty, när han blev osäker så stack han men kom tillbaka nästan på en gång. Han ville vara med oss när vi lekte med Prudence :)

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Det ser ut som om stället där hon arbetar är inspirerat av Antroposoferna/Waldorf?
Mycket vackert alltihop, lyckliga er. Själv har jag en grå bild från kasa idag ;)