lördag 28 juni 2014

2014 06 28
Nu skal jag prova och se hur jag klarar av bloggningen, liten sammanfattning.
 Mindre lätt att få till det.
I maj var jag på Honza kursen o Honza hade extra energi o tog upp o bar mig runt, därefter tog han kameran o tog bild på mig.
Ulrika rider Manno på kursen, fick rida utan grimma sedan hon visat att hon kunde stanna honom utan att ta i tyglarna. Jag tycker det ser trevligt ut.
Honsa  hade tre "klossar" som han ändrade beroende på hur hästen skulle vara böjd eller formad.
Han ritade också på hästen när han förtydligade vissa saker, syns inte så tydligt men på
bogen har han ritat in var spö skull vara när de skulle backa eller stanna.
 
Under vintern har jag tränat denna arab med lastningen. Vi började ju med grundkommunikation
där han var mycket stressad från början. Ägaren berätta att han slog när det fastnade halm i svansen
när hon hade köpt honom, det har hon tränat bort själv och mycket andra rädslor. Hon lastade
honom men han stod inte kvar o då kom jag in i bilden.
 Nu har vi åkt en sväng runt byn o sedan lastade vi av på en liten väg i närheten av stallet, så om
han inte ville gå in så var det kort promenad hem.
Han gick in snällt, visade upp sin arabsvans o sprang runt lite vid hemkomsten.
Nu skall det bli intressant hur det här blir på bloggen.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Så kul att få läsa vad du gör! Hoppas allt är väl med er! :-)Kram!

Elisabeth sa...

Det gick ju alldeles utmärkt det där! Roligt att se lite vad du haft för dig!

Ulrika sa...

Det ser jättefint ut med den som rider, men det är ju Rebecca! :D JAg tar det som en komplimang :D