söndag 16 februari 2014

Inger Klinten kultur, Ängelholm,


16 02 2014 Blåst  + 7
I dag så var det träff med de som skall vara med i sommar med Klinten kultur med bla hästar o autistiska ungdomar.  Så här glad var han som satt på Jasmine

 Han vågade även skritta runt när jag ledde Jasmine.

Ingrid skjutsade oss eftersom jag har sommardäck på transporten. Lasttränade i fredags, lite fundersam att gå in i den, skall ju kliva in, ingen ramp att gå på, blev en hel del gymnastik när hon skulle backa ut, hon samlade ihop sig ordentligt innan hon klev ner. Blev några gånger tills hon kände sig lugn o kunde äta avslappnat. Ville så småningom inte gå ut på en gång när  jag tog henne i svansen, trevligare att få stå o äta.
I dag gick hon in rätt snabbt o avslappnat, men när övre luckorna skulle stängas då blev det "piaff " där inne, lugnade ner sig rätt snabbt. Lugnare vid stängningen när vi åkte hem.

07-09 02 2014
Var jag i Ängelholm på inspirations event om FitLine, jag dricker det o min mage mår så bra.
Hälsade på Ann på hemvägen, hon bor några mil därifrån ( hon dricker också FitLine och är mycket piggare säger hon).

Kom hem vid 18-tiden, passade på att göra den 6 eldträningen med Jasmine.  Eldarna är ännu små,  det är något mer ok för Jasmine. Hon får små hötussar av mig o vi går lite närmare den lilla elden för varje gång.
Alla kvällar resten av denna vecka har det varit två eldar, en marschall o eldkorgen. Eldkorgen är den som gör henne mest fundersam.
För mitt minne:Totalt 6 gånger med eldkorgen o 5 gånger med både en marschall o eldkorgen som hon har fått gå emellan, =11 totalt till den 14 feb.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Heja Rosa och Jasmine och eldarna.

Lino heter han som satt på Jasmine.