måndag 27 augusti 2012

2012 08 27
Är nu hemkommen efter en mestadels trevlig resa hem.
Det började lite nervöst, bilbatterilampan lyste och jag är på motorvägen ca 10 mil kvar till Jönköping, några telefonförfrågningar, sök upp en stor mack eller verkstad. Hade turen att hitta en Volvoverkstad när jag kom in i Ljungby.

Här stod vi en tim med batteriladdare på och väntan att personalens lunch skall ta slut så de kunde sätta dit en generatorrem. Skönt att kunna köra rakt genom verkstaden, det var höjden på transporten som var frågetecknet, men transporten är lägre än 205 cm så det gick bra.
Jasmine stod lugnt och åt under tiden.

Jasmine fick komma ut och pinka straxt före Jönköping, travbana och ridanläggning. Vädergudarna gjorde uppehåll med regnet just då. Tacksam för det.

 Tog även  några tuggor gräs, jag hittade blåbär i skogen bakom oss.
 

Var och hälsade på Eva och se hennes trevliga hästar, fåren håller sig i bakgrunden.

Var med Sven och tittade på vattenbufflar som hade fått deras första kalv, Kalven kollar in stolpen och stångar lite i den
 Sven kan nu vara med dem, de var vilda när de anlände till Sverige.
Jasmine fick gå i hage på Stenbro och jag sov även över där. Hann se när Crage hade lektion också, mjukt och fint. Red ju för honom på Kahlua, Jasmine har även fått vara med på kurs för honom, nu fick hon stå över.
Gjorde uppehåll hos Elisabeth B också.
Det regnade rejält när jag startade från Järbo på fredag em, och en fin regnbåge visade sig, blev inte så tydlig på bild.
På varje ställe har det dykt upp personer som velat prova på energi healingen som jag håller på att lära mig.
Tacksam för det eftersom jag skall hinna göra ett visst antal innan nästa kurs.

Inga kommentarer: