torsdag 16 december 2010

101216 Snöfall -5 Hjälpte Carro med Storen i paddocken, Jasmine fick följa med, gick lös på ena halvan medan jag arbetade med honom, Carro ville ha hjälp med voltarbetet, han stannar efter ett halvt varv och vill komma in, säger man till att han skall fortsätta så bockar han och sparkar bakut. Efter ett tag så förstod han och höll tre varv åt båda hållen utan att få "utbrott", fick vila mellan varvbyte. Jasmine var nyfiken på Carro och nosade runt hennes ansikte flera gånger under tiden jag tränade Storen. Jag gjorde lite Liberty med Jasmine, hon var lika alert som i går:) Kom till mig i galopp, jag blev osäker om hon skulle hinna stanna ibland, hon fick stopp lite på sidan om mig eller också gjorde hon en halvvolt runt mig. Hon bjöd på både trav och studsande galopp på volten också. Det känns roligt att hålla på när hon är så här pigg, bara hon inte studsar så här när jag skall rida. Vi höll på ca femton min, vill vara försiktig ett tag till eftersom knölen fortfarande är rätt stor efter skadan.

1 kommentar:

Anita sa...

Jasmine verkar vara på härligt humör. Ta en Tridner-galopp Rosa! Like in the old times...